Eat today, for tomorrow we will diet!

The highs and lows of neng_fused

Thursday, October 19, 2006

TO MR ANONYMOUS...

Saya petik dr entri Saudara Anas yg terbaru;

"Kalau kite sayangkan seseorang, kadang2, kite kena lepaskannya."

Tanpa berfikir panjang, saya mengutarakan komen sebegini:

"COZ THAT'S ONE OF THE STUPIDEST LIES MEN TELL WHEN THEY WANNA BREAK UP WIF THEIR GFS...... =D "

Sungguh di luar jangkaan saye apabila komen saya tersebut mencetuskan kontroversi di kalangan pembaca setia blog suadara Anas. Hampir semua pembaca lelaki menjelaskan ketidakpuasan hati mereka. Siap ade yg marah2 saye...Wah2...Terkedu saya dibuatnye....Malah ade juga yg memberikan nasihat berharga pada saya. Wah2..free2 dpt khidmat counselling...Hehhe, kidding...

I am in shock still. Yerla kan, terus-terang saye katakan, when i typed down my comment, i meant it with a sense of humour (note the smiley). Dalam erti kata yg lainnya, I was trying to be funny albeit different. Kerana rata2nya memberikan pendapat yang rational dan serius. Unfortunately, apparently, most guys didnt think it was funny (but it sure was different from the other comments! Hahhahaha!) I guess by saying so, I was trespassing their 'territory' ie ego. I was challenging them. N I and all women know too well that THAT spells trouble for us. Jangan bermain dengan ego lelaki. Ya, seharusnya saya perlu berfikir panjang sebelum berbuat sesuatu di masa hadapan.

Well, I'm not here to clarify myself as i feel there's nothing to be explained. I am not taking back my comment nor am I apologizing because, it IS my opinion and that IS how i view the situation (walaupun saye utarakan dlm nada bergurau, namun saya nekad dgn perdpt tersebut). Saya tidak akan ubah "komen berat sebelah" saya hanya kerana orang lain tidak menyokong saya atau ianya menyebabkan saya nampak seperti kurang bijak. I draw my conclusion from what had been observed and evaluated by me. Nothing more nothing less.

Having said that, I am not saying that men are evil, women aren't. Sama sahaja. Saya juga bukan anti-lelaki. Kerana saya percaye lelaki dan wanita saling memerlukan.

"...dan kepada neng, walopun keadaan kite kurang bernasib baik, namun itulah yg terbaik buat diri kita, terimalah hakikat dan cubalah memaafkan kerna itu akan membuat anda bahagia,insyaAllah....tidak adil kite hanya menyalahkan kaum lelaki sahaja,kadang2 kaum wanita ade juga melakukan kesilapan,no one is perfect rite...so minta maaf pada sesiapa yg terasa,saya hanyalah insan yg ingin berkongsi pengalaman...waAllahualam" ---> MR Anonymous.

Saudara Anonymous, saya juga insan yg ingin berkongsi pengalaman. Cuma pengalaman saya berbeza drpd pengalaman saudara. Pengalaman saya menjadikan saya sebegini, pengalaman saudara menjadikan saudara sebegitu. Saudara berkata2 seperti saudara tahu apa yg sebenarnya terjadi; seakan2 saudara tahu apa yg saya rasai dan yg bermain dlm kepala saya. Hakikatnya, saudara tidak tahu.. Namun, saya hargai kata2 nasihat saudara. Terima kasih. Saya hanya berharap nasib saudara akan lebih baik drpd nasib saya. Insya Allah.

12 Comments:

  • At 7:27 pm, Anonymous Anonymous said…

    kadang-kadang mesej yang cuba disampaikan tak sampai dengan patah kata-kata sahaja kan?
    Dan selalu orang mudah melatah bila egonya tersentuh
    Dan lagi, orang lain takkan bisa erti apa yang dilalui oleh insan lain
    Dan lagi sekali, saya juga nak minta maaf kalau sebab entri saya semuanya bernada serius dan keras.
    Dan tidak cukup dengan itu lagi, manusia ada pandangan masing-masing. Pandangan ini lahir dari bagaimana mereka memandang dunia. Bagaimana mereka memandang dunia ini pastilah dengan mata mereka. Mata hanya menangkap apa yang berlaku dihadapannya sahaja. Jarang mata itu melihat tembus jauh ke dalam dunia orang lain. Sukar membina simpati, apatah lagi empati jika tidak kita yang rasai

    sekian, tiada lagi

     
  • At 9:44 pm, Blogger neng_fused said…

    =D (that means, i appreciate ur wise comment, thank you very much!)Rasanya, setiap smiley yg sy guna kena diperjelas maksudnya...
    Satu lagi, Anas...Tidak perlu mintak maaf kerana menulis entri sebegitu. Hak anda, saudara boleyh tulis tentang apa saja...Membaca penulisan anda sgt menyeronokkan. Maaf jika saya selalu mencemarkannya dgn komen2 yg hampeh...=D (that means i am really sorry!). Hehe...

     
  • At 9:45 pm, Blogger neng_fused said…

    Erm, sy sedang berharap MR Anonymous akan singgah ke blog saye yg sederhana ini...

     
  • At 10:03 pm, Anonymous Anonymous said…

    cukup xsetuju dgn sikap org yg suke gune anonymous ni..nk tegur..tegur r..tp terus terang r sape diri tu..ni condemn2 org..tp xbitau diri tu sape..mcm xberani lak..igt yer dik (cos dat anonymous call me kak aida..rs tua lak..huhu) lenkali kalo btol2 nk tegur2 org ke..nasihat ke..perkenalkan r diri tu..jgn amalkan sikap baling batu sembunyi tangan yer..terus terang sahajalah jika anda merasakan diri anda benar..

     
  • At 10:16 pm, Blogger Mr Syah said…

    sori aa...ter"emo" skit...

     
  • At 10:19 pm, Blogger neng_fused said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 10:21 pm, Blogger neng_fused said…

    Thanx Aida... =D x100

    Razwi, lepak... Saye lepak, awak lepak...sume lepak...Chill sudeyh! =D

     
  • At 12:24 am, Blogger mohd azmir said…

    neng suka delete comment! tunggu ar aku baca dulu!! baru ar delete..
    ada kebenaran nyer ape ko ckp, n itu hak ko untuk bersuara!! kate duk negara bebas!! hohoho.. takde salahnya kan? =) [itu maksudnya setuju dgn ko]
    muahahhahaa. chill sudeyh!! konyer post semakin hari semakin menarik!! tak lama lagi datang ar 2 mr anonymous.. aku promote kan yer blog awak yang sederhana ini!!
    but 1 Q, sure kerh anonymous 2 laki?? hmm... =/ [maknanya sedang berpk!!]

     
  • At 1:11 am, Blogger sangkuriang said…

    huhuhuh..

    neng, masalah melibatkan hati dan perasaan ni mmg masalah complex..

    saya suka pendirian anda.. kebebasan bersuara.. saya sokong pendapat aida, jgn baling batu sorok tangan

    kepada mr anynomous (betul ke eje), jika saudara or saudari ada adik perempuan atau kakak yang berumur dua puluh tambah tolak 1 atau 2, kenalkan la kat saya ye.. mana tau kalau saya dah sayang, saya boleh set her free.. if her come back, she really meant for me.. =p (joking bro)

    neng, nasihat saya.. kebebasan bersuara perlu ditegakkan.. jadi jgn delete comment saya.. hehe.. tapi tak bermakna semua comment kene approve.. kebebasan ada limit.. anas juga mendelete comment peminat nya.. =p

    Selamat hari raya.. jangan lupa balas kad saya

     
  • At 2:01 am, Anonymous Anonymous said…

    sangkuriang(eceh,macam blog saya pulak), saya terpaksa memadam comment ko..hehe.sori bro.

    semua, aku memang tak puas ati dengan anonymous

    [menggunakan aku kerana tak puas hati]

    :p[menjelir lidah kepada anonymous]

     
  • At 10:46 am, Anonymous Anonymous said…

    mr anonymous would be flattered nih, satu entry dedicated to him. hehe ;D

    a `personal space`, thats my definition for a blog. a place for an individual to pencil down whatever she/he wants. but when it comes to public blogs, there will always be this `invisible line`, a compromise between what bloggers really want to write and the need to `jaga perasaan orang lain`, so to speak. and it also depends on what type of person they are, if they are very cautious about people's perception, they'll tend to go slow and write what people what to `see`. if they couldnt care less or maybe tired of `not being` themselves, possibly they'll just speak their mind.

    but at the end of the day, everyone entitled to their own opinion. i am all for the freedom of speech, so i guess any harsh words, writing or whatever would be justified. just for the record, me too hate anoynymous comments. berani cakap berani la tanggong =X

    just my personal opinion. =D

    jiran sebelah, wawa

     
  • At 6:50 pm, Blogger neng_fused said…

    Hie Jiran Sebelah Rumah!

    Wise, wise words....
    So...does this mean I'm one of those who couldnt care less about ppl's perception? Hahaha! More like 'regretting after doing' kinda person! Regardless, I strongly agree that everyone is entitled to their opinion, hence everyone should respect one another's say on things. It's when we begin commenting ppl's comments and regarding it is different (hence, wrong) that discomfort & disrespect among bloggers (and people) arise. Eyh, byk lah aku tulih nih..K2, thanx wawa!

     

Post a Comment

<< Home