Eat today, for tomorrow we will diet!

The highs and lows of neng_fused

Friday, September 15, 2006

E.G.O.


Apabila membaca entri terbaru Saudara Anas di dalam blog beliau, saya rs terpanggil untuk mengeluarkan pendapat ttg EGO. (Ewah, mentang2 Anas yg tulis, tibe2 rs nak tulis dlm BM lak! Hhahaha!)

If my assumption is right, in my fren's case, EGO destroyed (maybe this word is a bit too strong) his previous relationship.

In my case, EGO is beneficial. Tanpa EGO, mungkin maruah diri serta air muka saya sebagai seorang wanita telah saya sendiri cemarkan. Tanpa EGO, barangkali juga saya sudahpun menjadi seakan-akan perigi mencari timba (selepas timba keluar dr perigi dek rimas berada dalam perigi). Tanpa EGO juga, mungkin saya boleh samakan diri saya seperti sekuntum bunga yg menanti dengan penuh harapan seekor kumbang yg satu, walhal kumbang itu telahpon terbang jauh untuk mencari bunga yg lain. Yaa....kebarangkalian untuk semua ini terjadi adalah amat tinggi JIKALAU saya tidak empunya sifat EGO yg agak luarbiasa tahapnya berbanding wanita2 normal yg lain.

Saya EGOISTIK bukan kerana saya fikir saya ini hebat atau bukan kerana saya pandang sinis individu2 yg lain. Malah, lg tepat kalau saya nyatakan bahawa saya EGOISTIK kerana saya takut. Risau. Serik. Saya umpamakan sifat EGO itu sebagai perisai yg mampu melindungi saya.Tidak lebih daripada itu.

Cliche Inggeris berbunyi; LIFE MUST GO ON. Maka untuk itu, saya lengkapkan diri saya dengan EGO.

Sesungguhnya, pengalaman adalah sebaik-baik pengajaran.


PS: This is my first entry in BM...Maaf kalau penulisan ini kurang berkualiti. Hhahaha!

The photo is taken from http://badets.fotopages.com/.

Kepada Saudara Anas, I apologize having to base my writing on your entry. I hope you wont find this offensive in any way. =D

6 Comments:

  • At 6:54 pm, Blogger sangkuriang said…

    mantap neng.. teruskan ego dan entri bahasa.. haha..

     
  • At 7:11 pm, Blogger mohd azmir said…

    haha!! neng serius mantap dowh!! kagum aku ade kenal kakak yg mantap berblog dalam bahasa.. aku igt nak try gak ar!! huhu.. cam besh jer!! n wei sometime we do need to be ego neng oi!! n in ur situation aku rase betul ar ego ko tu!! but is not a reason for anyone to be ego gile2.. itu sudah lebay!! ahahahahaha..

     
  • At 8:18 pm, Anonymous Anonymous said…

    thanks neng for using my pic=)
    maknenye xdela aku syok sendri dengan gmba2 aku.hehe.
    thanks again!

     
  • At 8:25 pm, Blogger Unknown said…

    aku tak paham sgt konsep ego nih, but as far as i understand, ur ego falls on the right place. I dont know whether it is correct but ego pon macam "malu" gak la.Bagus utk malu, tapi kene bertempat. So ego pon sama gak la..hoho (tetibe konfius dengan idea sendri) after all, keep the positive ego!

     
  • At 12:25 am, Blogger neng_fused said…

    Thanx for the opinion... If i have the time n idea, i'll try to write in FULL Malay. Btw Sol, jgn risau..U're on the path to become an impressive photographer. Keep it up!

     
  • At 9:36 am, Blogger Anas said…

    Tiada masalah. Manusia melihat kehidupan ini dari pelbagai sudut yang berbeza.

     

Post a Comment

<< Home